Mit tegyünk, ha görcsös fájdalmat érzünk?

Ha görcsös fájdalmat érzünk

Az epebetegségek, epekövesség

Görcsös jellegű fájdalommal mindenki találkozik valamikor az életében. Ilyen típusú fájdalmat okoznak egyes epebetegségek, főleg az epekövesség. Bizonyos, főleg zsíros ételek, egyes tejtermékek fogyasztása után kezdődő, jobb bordaív alatti fájdalom jelentkezésekor lehet epeeredetű görcsre gondolni.

A vesekő

Aki vesekőtől szenved, szintén tudja, milyen erős lehet ez a görcs, az ember mielőbb szeretne megszabadulni ettől az állapottól. Jellemzője a deréktáji, fél oldali fájdalom, görcs, esetleg véres vizelet, vagy kisebb kő húgyvezetékbe kerülésekor a vesetáj és húgyhólyag közötti terület erős görcse.

A gyomor-bél rendszer görcsei

A gyomor-bél rendszer görccsel járó fájdalmai is lehetnek olyan erősek, hogy mindenképpen fájdalomcsillapítót keres a beteg. A bélgörcsnek számos oka lehet, és olyan gyakori, hogy szinte mindenki megtapasztalja élete során. Gyakori és erős fájdalom esetén feltétlen kivizsgálásra van szükség, bár előfordulhat, hogy a tünetek mögött nem sikerül szervi eltérést kimutatni. A jelentkező fájdalmat ebben az esetben is kezelni kell.

Szintén görcsös jellegű fájdalommal járnak a menstruáció elején jelentkező tünetek. Vannak olyan nők, akiknél minden hónapban így jelentkezik a menstruáció. Ilyenkor alkalmazhatunk hagyományos fájdalomcsillapítókat is, de mivel ezekben az esetekben a simaizmok görcsös összehúzódása okozza a fájdalmat, jó megoldás görcsoldó gyógyszer használata.

Hogyan enyhíthető a görcsös hasi fájdalom?

A DrotavEP tabletta hatóanyaga a görcsoldó hatású drotaverin, mely mind idegi, mind izomeredetű görcsök esetén hatékony. Ha valaki ismert problémával néz szembe, a fájdalom jelentkezésekor bátran használhat görcsoldó gyógyszert, ha azonban egyéb tünetek is jelentkeznek, vagy nem kivizsgált állapotról van szó, orvoshoz kell fordulni.

A szenvedések csillapítására érdemes otthon, a házi patikában görcsoldó gyógyszert tartani, hiszen ezek a betegségek bárkinél, a család minden tagjánál, bármely életkorban előfordulhatnak.

A DrotavEP 40 mg-os és 80 mg-os tabletta formájában kapható, egy dobozban 30 szem tabletta van. Mivel a fájdalom intenzitása különböző, az adagolás is széles határok között változik. Menstruációs fájdalomban egyetlen 80 mg-os tabletta is elég lehet, egyéb görcsök napi 3×1– 3×2 40 mg-os tablettával szüntethetők meg.

Eredetileg megjelent: Patika Magazin, 2017. október