Felfázás? Hólyaghurut? Vesegörcs?

Ne szenvedjünk feleslegesen, üzenjünk hadat a görcsöknek! „Felfázás”-nak nevezzük, valójában a hólyaghurutról beszélünk, amely nem feltétlenül a hideg kövön ülés eredménye.

Felfázás, hólyaghurut, vesegörcs

A felfázás, hólyaghurut tünetei

Baktérium okozza, és a nők rövid húgycsöve is felelős azért, hogy a fertőzés könnyebben jut be a szervezetbe, így ők sokkal többször szenvednek ettől a betegségtől, mint a férfiak.

Tünetei az égő, csípő érzet, a gyakori vizelési inger, a fájdalmas vizeletürítés, különböző görcsös fájdalmak, húgyúti eredetű simaizomgörcsök. Hólyaghurutot okozhat az is, ha a hüvelyflóra meggyengül (ez egy másik betegségre szedett antibiotikumkúra következménye is lehet), de a fertőzést el lehet kapni nemi érintkezés során is, emellett lehetnek hormonális okai is.

A hüvelyflóra gyengülését okozhatja, hogyha természetes védelem hiányában bejut- nak a bőr- és a bélflóra baktériumai és elszaporodnak a hüvelyben, majd a húgycsőbe jutva okozzák a megbetegedést. Komolyabb fájdalmak és zavaros, gennyes vizelet esetén mindenképpen ki kell tenyészteni a kórokozót, a teszt legtöbbször az E. coli baktériumot hozza ki eredményként.

A felfázás, hólyaghurut kezelése

A hólyaghurut megfelelő kezelés nélkül kiújulhat, sőt a fertőzés akár a vesékre is átterjedhet, vesemedence gyulladást okozva, ezért ha a felfázást láz vagy deréktáji fájdalom kíséri, fel kell keresni az orvost.

A felfázásra való fokozott hajlam

Vannak olyanok, akik kifejezetten hajlamosak a visszatérő hólyaghurutra, nekik a szakorvos probiotikumok szedését javasolja megelőzésképpen, illetve minden áfonya tartalmú készítmény fogyasztását, és persze magát a gyümölcsöt is. Az áfonya ugyanis csökkenti a bélbaktérium hólyaghoz tapadást, ezáltal a betegség kialakulását.

Akik hajlamosak erre a betegségre, vagy akár olykor vesegörcsök is megjelennek náluk, azoknak érdemes a „házi patikába” beszerezni olyan készítményeket, melyek akut esetben segítséget jelenthetnek. Ma már léteznek olyanok, melyekből egyszerre többet is be lehet venni, hogy a fájdalom mielőbb enyhüljön, vagy akár teljesen megszűnjön. Persze ezúttal is óvakodjunk attól, hogy saját szakállunkra gyógyszerezzük magunkat, feltétlen kérjük a patikus segítségét, kérdezzük meg a véleményét!